Article 1.- D’acord amb els Estatuts de l‘Il·lustre Col·legi de Metges de València i com a òrgan d’agrupació sectorial voluntari dins del Col·legi, per a poder dur a terme les funcions que es consideren en este Reglament, es constituïx la Secció Col·legial de Metges de Mútues i Centres Mancomunats Intermutuals de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València.
FINALITAT I FUNCIONS
Articule 2.- La Secció Col·legial de Metges de Mútues i Centres Mancomunats Intermutuals de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València té com a finalitat la defensa dels interessos dels Metges que desenrotllen la seua labor professional en les Mútues d’Accidents de Treball i Malaltia Professional de la Seguretat Social i en els Centres Mancomunats Intermutuals en la província de València, independentment de l’especialitat que exercisquen i d’acord amb la legislació vigent.
Amb este propòsit seran les seues funcions:
- Incrementar el coneixement de l’activitat exercida per estos Metges entre la resta de professionals de la medicina.
- Elevar el nivell científic de l’activitat sanitària del nostre àmbit i procurar portar-la als òrgans oficials, universitaris i hospitalaris.
- Integrar el treball que es realitza en la mútues en la metodologia científica reconeguda
- Vetlar perquè nostra activitat es practique en el context d’una atenció procés científic i proporcione al pacient tots els recursos terapèutics amb què actualment compte la ciència mèdica.
- Promoure la creació de Societats Científiques per al desenrotllament científic de la nostra activitat.
- Assessorar la Junta Directiva del Col·legi en els problemes derivats d’este exercici professional.
- Sensibilitzar a les diferents administracions del valor que té la nostra activitat en la gestió dels recursos públicos.Procurar que la nostra opinió siga presa en compte en els diferents òrgans de gestió que siguen establits per al desenrotllament de la nostra activitat.
- Assessorar a tots aquells col·legiats interessats en este exercici professional.
MEMBRES DE LA SECCIÓ
Article 3.- Podran ser membres de la secció tots aquells col·legiats que van treballar, treballen o col·laboren en les Mútues d’Accident de Treball de la Seguretat Social i Centres Mancomunats Intermutuals i manifesten el desig de pertànyer a la mateixa.
La Junta Directiva de la Secció podrà denegar de forma motivada la petició d’admissió d’un col·legiat en el cas que considere que este no complix amb els requisits necessaris. En este supòsit, el col·legiat a què se li haja denegat l’admissió, disposa d’un termini de quinze dies, des de la data de la notificació de la denegació, per a elevar un escrit la Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València expressant la seua disconformitat, sent este òrgan col·legial el que decidirà sense recurs posterior, sobre l’admissió o no del dit col·legiat.
ÓRGANS DE LA SECCIÓ
Article 4.- Els òrgans de la Secció Col·legial són l’Assemblea General i La Junta Directiva.
1. L´Asamblea General:
– Els Components de l’Assemblea General seran tots els membres de la Secció.
– La Convocatòria de l’Assemblea General es farà una vegada a l’any. També es podran celebrar Assemblees Extraordinàries a proposta de la Junta o d’un 10% dels membres de la Secció, sempre que la petició es presente per escrit amb els temes que es deurien de tatar. La convocatòria, en la que es deurà de constar l’Orde del Dia, es deurà d’enviar amb deu dies d’antelació com a mínim. Els acords es prendran per majoria simple i seran executitats en el cas que hi haja un 40% dels membres en la primera convocatòria i un 25% en la segona.
– Els acords de la Secció vincularan únicament la Junta del Col·legi quan hagen sigut assumits explícitament per esta.
2. La Junta Directiva:
Estarà formada per:
· President: D. JOSE RAMON PEREZ DEL VALLE
· Vicepresident: D. CRISTOBAL SANSHEZ SANTOS
· Secretari: D. RAFAEL ROMERO DOÑATE
· Tresorer: D. SERGIO CUEVAS TORONDELL
· Vocals: D. ALEJANDRO MARTINEZ PUENTE y D. FRANCISCO RALLO MARTINEZ
Les funcions de cada membre de la Junta seran les corresponents a càrrec seu.
La Junta Directiva es reunirà com a mínim una vegada cada tres mesos.
A la constitució es formarà una Junta Directiva Provisional que tindrà encomanades les tasques següents:
a. Redactar i aprovar este Reglament.
b. Demanar les firmes necessàries i realitzar els tràmits perquè es forme la Secció de forma oficial.
c. Donar a conéixer la mateixa els possibles membres, a la Societat Mèdica, Institucions, Societats Científiques i la resta d’organismes o persones que es considere necessari.
d. Gestionar la Secció Col·legial fins a la 1a convocatòria d’eleccions.
e. Posar en marxa el procés d’elecció de la Junta Directiva, com resa en este reglament en el termini màxim d’un any des de la seua creació.
PROCEDIMENT ELECTIU DE LA JUNTA DIRECTIVA DE LA SECCIÓ
Article 5.- Els membres es triaran per sufragi universal, directe i secret entre els membres de la Secció.
La convocatòria d’eleccions complirà amb els requisits següents:
- Convocatòria escrita i enviada amb quinze dies d’antelació, com a mínim, a la data dels comicis.
- Podran ser candidats i electors els membres afiliats a la Secció que tinguen, almenys dos mesos d’antiguitat anteriors a la data de les eleccions.
- Presentació prèvia de candidats: es considerarà vàlida la que arribe al Col·legi 48 hores, com a mínim, abans de l’elecció.
- La presentació de candidats podrà fer-se a càrrecs individuals o també per candidatures completes o parcials.
- El sistema d’elecció serà majoritari en cada càrrec, considerat individualment.
- La duració del mandat serà de quatre anys renovables per mitat cada dos anys, podent ser reelegits. La primera vegada es renovarà el càrrec de tresorer i dels tres vocals. La resta es renovarà en una segona elecció dos anys més tard.
- La vacant que es produïsca abans de finalitzar el termini reglamentari, podrà cobrir-la provisionalment la Junta Directiva fins a l’elecció per votació en Assemblea. En la primera vegada que es reunisca.
RÈGIM ECONÒMIC
Article 6.- Per a complir estes activitats, la Secció preveu uns gastos que pensa sufragar, en part amb l’assignació del Col·legi i complementàriament, amb l’aportació dels membres de la Secció, amb la quantitat i periodicitat que determine l’Assemblea dels Metges associats.
Anualment s’elaborarà una memòria d’activitats i un estat de comptes de la Secció Col·legial de Metges de Mútues i Centres Mancomunats de les mateixes.
DISSOLUCIÓ DE LA SECCIÓ
Article 7.- La dissolució de la Secció es produirà si així s’acorda en Assemblea General Extraordinària convocada amb este fi.
MODIFICACIONS DEL REGLAMENT
Article 8.- Este Reglament podrà modificar-se si la proposta de modificació és aprovada en Assemblea General Extraordinària convocada amb este fi i haurà de ser enviada per la Junta Directiva de la Secció a la Junta de Directiva del Col·legi.