REFORMA ADMINISTRATIVA
APLICACIÓ DE LES BONES PRACTIQUES (Programa electoral)
Cap treballador hauria de cobrar mes que un FEA en exclusiva 46.937,94€. (excepte drets adquirits).
Tot conveni que es ferm amb una empresa que preste servicis en l’ICOMV, portara inclosa una clàusula per la qual no podrà contractar cap treballador que treballe per al Col·legi.
En el seu programa electoral esta Junta considerava que no havia de tindre gerent, que esta funció la realitzaria la Junta de Govern.
Es considerà necessari realitzar una auditoria administrativa i de personal i després del seu estudi per la Junta de Govern, es van definir les àrees que es consideraven necessari reformar, que eren:
- Personal
- Àrees de treball
- Horari d’obertura de l’àrea administrativa de l’ICOMV
PERSONAL
Nómines
Escenari a l’arribada de la nova Junta 30 Juny de 2014:
El % de millora dels salaris sobre el Conveni estava en un 99,94%. L’objectiu és que en el 2018 el % de millora sobre el Conveni haja disminuït, almenys en un 15%.
El % que representava el capitule de salaris del personal sobre els ingressos per quotes de l’ICOMV era del 50 %, l’objectiu era que en el 2018 haguera disminuït almenys un 5 %. Actualment s’ha superat l’objectiu previst.
L’actual Junta de Govern entén que els salaris s’han d’anar ajustant-se al Conveni i s’ha de primar la responsabilitat i la productivitat.
Per a anar complint estos objectius s’han pres les mesures següents:
- A partir de la nomina de Novembre 2014, tots els complements excepte antiguitat, plus de transport i paga de beneficis (tots ells complements a extingir) han passat a integrar-se en el denominat “Complement Compensable”, tal com indicava l’acord de Permanent de 28/10/2010, que s’havia d’aplicar a partir de febrer 2011 i que no es va aplicar correctament.
- En el 2015, 2016 i 2017 no hi ha hagut increment salarial, restant l’increment del Conveni del “Complement Compensable”.
Jornada traballadors
El moment que la junta va prendre possessió hi havia distintes jornades amb un mateix tipus de contracte, amb dèficit horaris en algun cas de mes de 200 hores a l’any.
S’inici un procés de negociació basant-se en l’Article 41 de l’Estatut dels treballadors: Modificacions substancials de condicions de treball. Sense arribar a un acord i amb una baixa voluntària que es va indemnitzar com a marca la llei.
Posteriorment, s’ha regulat la jornada mitjançant un acord i firma individual de cada un dels treballadors, adaptant-la a la conciliació vida laboral/vida familiar.
El temps de treball efectiu per a tots els treballadors ha passat ha ser de 1770 hores anuals que és la que marca el Conveni, excepte els contractes de 33 hores que serà de 1545 hores anuals. Una treballadora de què ha firmat, ha sol·licitat un reducció horària, (en les reduccions horàries la jornada ha passat a ser proporcional a la reducció sobre les 1770 hores del conveni) .
Permisos
A l’arribada no es distingien els retribuïts o no.
S’ha regulat amb l’aplicació de l’apartat corresponent del Conveni d’oficines i despatxos, que és d’aplicació als treballadors del Col·legi.
Vacacions
A l’arribada, els dies de vacacions es passaven d’una anualitat a una altra i es prenien a dies solts
S’han regulat de la manera següent:
El període vacacional de l’1 de Juny al 30 de Setembre, 1 mes o 22 dies laborables que podrà dividir-se en 2 períodes.
En cap cas, excepte els que marque la llei podran prendre’s dies de vacacions passat el 31 de Desembre de l’any en curs.
Complements d’ IT (Incapacitat Temporal)
No hi havia regulació.
S’ha regulat de la manera següent:
Com a norma general serà aplicable la que marca el Conveni d’Oficines i Despatxos de la província de València, aplicació normativa del Règim General de la SS fins al 9é dia, a partir d’eixe dia es complementara fins al 100%
El Ple de la Junta de Govern d’este ICOMV en sessió 27-1-2015 ha aprovat les millores següents sobre el conveni per als treballadors del col·legi:
Supòsits de contingències comunes complementades per l’ICOMV fins al 100% des del primer dia de la IT:
- Hospitalització inclosa en les activitats compreses en la Cartera Comuna Bàsica de servicis assistencials del Sistema de Salut.
- Intervenció que responga a activitats assistencials compreses en la Cartera Comuna Bàsica de Servicis Assistencials del Sistema de Salut.
- Situacions de violència de gènere.
- Malaltia comuna en l’embaràs.
Dies d’Absència per malaltia o accident sense deducció de retribucions.
El descompte en nomina, no serà aplicable a 4 dies d’absència al llarg de l’any natural, dels quals 3 podran tindre lloc en dies consecutius, sempre motivades per malaltia o accident i que no donen lloc a incapacitat temporal. Quan se sobrepasse este número s’actuara en els dies d’absència per malaltia o accident aplicant la norma general de la IT.
Encuadrament adminsitratiu i de responsabilitats
L’àrea administrativa en matèria de categories i responsabilitats era un verdader caos
- Havien 3 caps d’oficina
- Havien categories que no eren pròpies dels llocs de responsabilitat que exercien els treballadors.
- No estava definida la titulació necessària per a l’exercici de cada lloc de treball.
S’ha procedit a:
- Un enquadrament de personal en la categoria que s’ha considerat que ha d’estar segons el seu grau de responsabilitat, la qual cosa no ha costat res econòmicament, ja que ha sigut restat del Complement Compensable; de cada treballador.
- A la fixació de les titulacions necessàries per a exercir cada lloc.
- A la determinació de complements de responsabilitat.
- Així com a la redistribució dels caps d’oficina entre les distintes àrees administratives: general, docència i assessoria jurídica
Treballadors amb jornada i condicions de treball indefinides
Als 2 advocats de l’assessoria jurídica se’ls han fixat les condicions en què l’ICOMV considera s’ha de prestar el servici i s’han pres les mesures respecte d’això perquè açò es produïsca.
Amortització del lloc de treball de gerent
Esta Junta de Govern portava en el seu programa electoral que no tindria gerent, que esta funció la realitzaria la Junta de Govern, en aplicació d’este programa, es va procedir a l’amortització del lloc amb el consegüent acomiadament del gerent al segon dia de la presa de possessió al Junta
ÁREA FÍSICA DE TREBALL
S’ha canviat la configuració passant a ser la següent:
- Administració servicis generals: 1 àrea comú de servicis generals, 1 despatx per al departament de comptabilitat, 1 despatx per a recursos humans, 2 despatxos per a secretàries de la Junta (1 presidència, 1 per a secretari i tresorer) .
- Àrea Administrativa dels servicis jurídics: 1 sala de Juntes, 1 despatx per a àrea administrativa servicis jurídics, 2 despatxos per a advocats, 1 despatx per al cap dels servicis jurídics, 1 despatx per a l’Oficina de Protecció social i 1 despatx per a la Gestoria.
HORARI D’OBERTURA ADMINISTRACIÓ
A l’arribada de la nova Junta, l’ICOMV obria pels matins de dilluns a divendres i només 2 vesprades dimarts i dijous de 16 a 19 hores.
Dins del programa electoral estava augmentar els dies i les franges horàries d’assistència. S’ha complit i actualment l’ICOMV obri els matins de dilluns a divendres i totes les vesprades de dilluns a dijous de 16-20 hores.
EL DOCUMENT QUE HA PERMÉS ESTA REFORMA ADMINISTRATIVA ES VA APROVAR EN EL PLE DEL 11-11-2014 , ERA UN DOCUMENT DE TREBALL I ES FACULTE EL SECRETARI, PERQUÈ PRENGUERA LES MESURES PER A UNA APLICACIÓ PROGRESSIVA. EN DATA ESTE PLE ES CONSIDERA COMPLETADA.

