Condemnen a 6 anys i 10 mesos de presó i 50.000 euros a un pacient que li va trencar el braç a un metge després d’una agressió

Els servicis jurídics del Col·legi de Metges de València gestionats pel despatx especialista en dret sanitari DS Legal Group han aconseguit una sentència “muy positiva” en la lluita contra les agressions a metges. L’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a 6 anys i 10 mesos de presó un pacient que va agredir un metge i a un ciutadà i va causar destrosses en un centre sanitari de Calp, lloc on es va produir l’agressió. El condemnat es troba a la presó provisional per eixos fets des de novembre de 2017, data en què van ocórrer els fets.

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València (ICOMV) informa de que l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat l’agressor d’un metge per un delicte d’atemptat contra funcionari sanitari en concurs ideal amb un delicte de lesions a les penes de 2 anys i 4 de mesos de presó, 5 anys de prohibició d’aproximació a ell i els seus familiars i a abonar 50.000EUR d’indemnització per les lesions causades i els danys morals patits.

Així mateix, la mateixa sentència condemna a l’agressor a 4 anys i 6 mesos de presó per una agressió prèvia als fets abans explicats en la que l’agressor va arrancar parcialment el pavelló auricular dret a un altre ciutadà durant una baralla en una discoteca alacantina. Després del dit episodi, ambdós, agressor i agredit, es van desplaçar al centre sanitari de Calp, lloc on es va produir l’agressió al metge en què el facultatiu va rebre multitud de colps que van tindre com a conseqüència la ruptura del cúbit i el ràdio així com nombroses contusions de diverses consideració.

El Col·legi de Metges de València valora positivament la sentència. “Es un èxit per a tot el col·lectiu metge, que patix agressions i amenaces contínues durant l’exercici propi de la seua professió. De la mateixa manera, suposa un gran avanç en les penes i multes a agressors el que suposa un bona acció dissuasòria per a aquells pacients amb comportaments agressius amb professionals sanitarios”; assenyala el lletrat dels servicis jurídics de l’ICOMV i DS Legal , Ignacio Montoro, encarregat de portar la defensa del metge agredit.

En eixe sentit, i amb l’objectiu de facilitar la denúncia dels professionals davant d’agressions, des del Col·legi de Metges de València han posat en marxa un sistema pioner a través del qual, i des de la web col·legial www.comv.es , el metge agredit pot realitzar la denúncia en el moment i immediatament els servicis jurídics col·legials s’encarreguen de realitzar la denúncia en l’òrgan competent, així com prestar-li assistència psicològica des de l’Oficina d’Atenció Social en les instal·lacions col·legials en cas de necessitar-la.

D’esta manera, l’ICOMV seguix en la lluita contra les agressions a professionals metges des de les diferents accions de prevenció i reacció. El passat mes de juliol la presidenta de la Corporació mèdica, Dra. Mercedes Hurtado, va mantindre una reunió amb l’interlocutor policial sanitari de la Policia Nacional per a abordar noves mesures amb el clar objectiu de combatre l’augment de les agressions a metges en la província de València. Els últims tres anys la corporació col·legial ha registrat un augment del 55% en nombre de denúncies de facultatius per agressions en l’exercici de les seues funcions

Més informació: Sentencia

Font Imatge: Diario Médico