El Col·legi de Metges de València rep a 351 nous col·legiats amb un esdeveniment de benvinguda en la seu col·legial
El Col·legi de Metges de València ha celebrat per quart any l’acte de benvinguda dels nous col·legiats en la província de València. En total han sigut 351 metges els que han ingressat en la família mèdica valenciana, dels quals 154 han sigut hòmens i 197 dones, la qual cosa evidència la progressiva feminització de la col·legiació i, per tant, del col·lectiu metge valencià. Amb estes noves incorporacions, en el registre col·legial ja superen en número les metgesses als metges, representant el 51’4% del total, compost per 15.494 metges col·legiats.
Els doctors que van acudir a l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València (ICOMV) van recollir el seu nou carnet de col·legiat de mans del degà de la Facultat de Medicina de la Universitat Catòlica de València, Carlos Barrios; el representant de la Junta Govern de la Reial Acadèmia de Medicina de la Comunitat Valenciana, Dr. Carlos Carbonell; la presidenta del Col·legi de Metges de València, Dra. Mercedes Hurtado; el degà de la Facultat Medicina de la Universitat de València, Dr. Javier Chorro, i la degana de la Facultat Medicina de la Universitat CEU Cardenal Herrera, Dra. Alicia López.
Durant l’esdeveniment, la Fundació del ICOMV va entregar el Premi a la Millor Qualificació MIR 2019, que reconeix des de fa cinc anys la millor nota de la província en aquest examen. A més, aquest reconeixement compte des de fa dues edicions amb la col·laboració de l’Hospital de Manises.
D’aqueixa manera, el gerent de l’Hospital de Manises, Ricardo Trujillo, va fer lliurament al costat de la Dra. Furtat del guardó al millor expedient MIR pertanyent a la col·legiada valenciana Dra. Laura Pérez Sos.
En la seua intervenció dirigida als nous col·legiats, la presidenta del ICOMV, Dra. Mercedes Hurtado, va destacar la dedicació i capacitat d’aquesta nova generació de metges. “He de felicitar-vos perquè hui esteu ací gràcies al vostre esforç, lluita i sacrifici”. Així mateix, la Dra. Hurtado va destacar: “Viviu la medicina amb amor, i si malgrat les vostres bones intencions arriben moments de dificultat, recordeu que no esteu sols; el vostre Col·legi està i estarà sempre amb vosaltres”.
Després de l’acte acadèmic, va tindre lloc un còctel on es van realitzar diferents sortejos gràcies a la gentilesa de la corredoria de segurs Uniteco, que va sortejar dos Apple Watch, Mutual Metgessa que va dotar a 4 guanyadors amb vals de 250€ per a material bibliogràfic mèdic, així com, l’agencia Viatges El Corte Inglés que va sortejar tres Smartbox. Així mateix, el despatx d’advocats DS Legal, que va repartir dos fonendoscopis d’alta gamma, el Club de Camp K7 que va entregar un complet paquet de benvinguda i el banc Mediolanum, que va proporcionar dos *Ipads als nous col·legiats afortunats en el sorteig.